Geplaatst op: 22/07/2022
De 5 meeste gestelde vragen
aan ons financiële en administratieve team!
Wat betekent ‘de factuur is vervallen’?
Op elke factuur staat een uiterste betaaldatum (factuurdatum plus de betalingstermijn), dit wordt ook wel de vervaldatum genoemd. Als de vervaldatum is verstreken zonder dat deze betaald is, dan noemt men dit dat de factuur vervallen is. Dat betekent dus niet dat deze niet meer betaald hoeft te worden, maar dat deze niet op tijd betaald is.
Ik krijg een factuur met een factuurdatum in juli, maar we hebben niks meer in juli.
De factuurdatum is de datum waarop de factuur is aangemaakt in ons systeem. Dit zegt niets over de periode waarvoor we de factuur sturen. Huiswerkbegeleiding factureren we in de regel voorafgaand aan de betreffende maand en bijvoorbeeld bijlessen juist vaak achteraf, dus na afloop van de maand.
Moet ik mij afmelden voor de zomervakantie?
Nee, in de zomervakantie brengen wij niets in rekening, tenzij er daadwerkelijk begeleiding is geweest, in dat geval sturen we een factuur op nacalculatie. We bepalen aan de hand van een aantal scholen wat de meest logische einddatum is in juli en vanaf welke datum we de begeleiding weer factureren in augustus. Uiteraard houden we ook rekening met de regio.
Ik zie de korting niet terug op de factuur?
Tot voor kort was korting (bijvoorbeeld omdat er al een broer of zus op AFTER’S COOL zit) niet apart zichtbaar op de factuur. De korting werd wel direct in het totaal verrekend. Vanaf nu wordt de korting(%) echter ook vermeld op de factuurregel waar die voor geldt. Bovendien zie je hoeveel korting je onderaan de streep gekregen hebt.
Hoe zie ik of de factuur betaald wordt via automatische incasso of niet?
In de e-mail waar de factuur in zit staat ook of deze automatisch geïncasseerd wordt of dat u deze zelf moet betalen. In dat laatste geval ziet u ook een QR code en een iDeal link waarmee u de factuur direct kunt voldoen. Vanaf nu staat ook op de factuur zelf of deze automatisch wordt geïncasseerd of dat u deze moet overmaken.